Welkom Vlaanderen

Deze blog is aangemaakt om Vlaanderen op de hoogte te stellen van een revolutionaire behandelingsmethode van kanker.

zaterdag 9 februari 2008

Waarom ik in de schimmeltheorie geloof: voorgeschiedenis

Zo een vijfentwintig jaar geleden kreeg ik te horen dat ik leed aan colitis ulcerosa. Verschillende redenen dreven mij ertoe om mij niet te laten behandelen volgens de reguliere geneeskunde. De coloscopie die ik onderging om die darmaandoening te constateren was een ware marteling. De behandeling die ik toen kreeg met lavementen en medicamenten brachten geen verbetering, integendeel zelfs. Op aanraden van mijn schoonouders, die zich met natuurvoeding en -geneeskunde bezighielden, begon ik met een macrobiotisch dieet. Zij moesten mij niet echt erg overtuigen om dit te doen. Ik was al op vroegere leeftijd in contact gekomen met natuurgeneeswijzen. Mijn grootvader was een natuurmens. Zelf had ik al het boek van Mellie Uyldert aangeschaft. Tijdens mijn dieet las ik veel over macrobiotiek. Enkel dit strenge dieet bleek niet echt te helpen, maar ik was wel overtuigd dat gezonde voeding heel belangrijk is. Ik schakelde over op klassieke homeopathie. De uitgangspunten trokken me wel aan, maar het vinden van het juiste middel is geen sinecure. Mijn toestand was redelijk stabiel, maar echt klachtenvrij geraakte ik niet. Dit bereikte ik pas toen ik in contact kwam met een arts met een opleiding in chinese accupunctuur die me aanraadde om te stoppen met het nuttigen van melkproducten. Volgens hem had ik lactose intolerantie. Ik was meer dan 10 jaar klachtenvrij. Begin vorig jaar werd er echter darmkanker vastgesteld. De accupuncturist was ondertussen plotseling overleden tijdens een operatie voor spataders, en omdat zijn echtgenote, die zijn praktijk had overgenomen, me niet kon helpen, heb ik me noodgedwongen laten behandelen door de reguliere geneeskunde. Gevolg: mijn hele dikke darm op 15cm endeldarm na verwijderd. Er waren microscopisch 'uitgedoofde' haarden van colitis ulcerosa gevonden en om de kans op herval in te perken, werd niet alleen de tumor verwijderd, maar moest de rest er ook aan geloven. Naar het verhaal van lactose intolerantie werd niet geluisterd. Ik wilde op alternatieve wijze de gevolgen van de chemotherapie beperken en kwam zo in contact met nog een andere alternatieve arts die me ozontherapie gaf in combinatie met homeopathie en andere natuurlijke voedingssupplementen. De chemotherapie was desondanks toch zwaar en om een herval en een nieuwe chemotherapie te vermijden bracht hij me in contact met de theorie van Simoncini. Ik was er dadelijk voor gewonnen. In mijn volgende blog sessie doe ik uit de doeken hoe het plaatje nu in mekaar past. CU then...

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Daan,

Hot News:

zeer goed nieuws te melden:

gelezen op http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com in het gastenboek onderstaande reactie

16.02.2008 14:54, Pionier:
Dag Ton,

Succes met deze strijd tegen de vooroordelen van een behandeling met natriumbicarbonaat. Inmiddels zijn wij door een (zeer) positieve uitkomst van een MRI-scan, geheel overtuigd van de werking van bica.
Laat dit vooral overal bekend worden!!
Groeten uit Friesland

Misschien heb je hiervoor ook nog een plekje op je blog Daan?